Jaaroverzicht 2011
iris 31 december 2011

Met dit jaaroverzicht blikt Architectuurwijzer terug op een succesvol 2011. Maar we proberen meer dan alleen een overzicht te geven. De resultaten en conclusies vormen een nieuw uitgangspunt voor kritische reflectie. We bundelen al onze activiteiten en dragen zo bij aan de creatie van een archief. Het documenteren draagt bij tot verfrissende visies, werkt creativiteit in de hand en geeft mensen met verschillende achtergronden toegang tot de verschillende bekentenissen van architectuur.

Het jaaroverzicht is opgebouwd volgens de drie wijzers waarop Architectuurwijzer focust: aanwijzen van architectuur, wijzer worden in architectuur en architectuur die de wijzers van de tijd doorstaat.

De eerste wijzer omvat de (mede)werking rond overkoepelende, regionale evenementen zoals de Dag van de Architectuur, Open Monumentendag en de uitreiking van de Wanatoeprijs. Maar ook onze jaarlijkse architectuurreizen vallen onder dit luik.

De tweede wijzer belicht de lezingenreeksen die we jaarlijks organiseren: de A-Z lezingen in het Hasseltse Z33-huis voor actuele kunst en de voordrachten in C-mine cultuurcentrum Genk.

De derde wijzer staat voor de archivering van de beschikbare informatie en documentatie. Concreet verwijst dit onderdeel naar onze publicaties en website.

Download het jaaroverzicht hier.